Sunday, November 21, 2010

Super zdrowe owoce sezonowe z kruszonka

Proste, a bardzo efektowne... śniadanie...? Deser...? Przekąska... Kolacja...? Zależy na co mamy ochotę...
Kluczem do smaku są świeże owoce sezonowe oraz przyprawy korzenne, od nich zależy efekt końcowy. W przypadku braku świeżych, zawsze możemy użyć mrożonek. Eksperymenty z owocami z calego świata, lub z tym co jest pod ręką i dobrze wypada w wersji pieczonej, mile widzine.
Ostatnio robiąc owoce z kruszonką pod ręką miałam:
1 banana,
2 kwaśne jabłka (cooking apples)
2 gruszki,
truskawki,
borówki
maliny
borówki

Pokrojone owoce wymieszalam w naczyniu z: cynamonem, gałką muszkatułową i świeżym imbirem.

Do Kruszonki użyłam:
odrobinę oleju - rzepakowego/sojowego (bardzo nie polecam słonecznikowego, gdyż jego aromat wybitnie nie pasuje do desrów, można oczywiście zastąpić stopionym masłem),
ok. 4 łyżki płatków owsianych,
1 łyżkę wiorek kokosowych,
łyżkę pestek dyni,
odrobine syropu klonowego dla smaku,
kilka kropel aromatu waniliowego,

Wszystko lekko podsmażyłam na patelni - aby składniki się ładnie połączyły, po czym przetransportowałam na owoce, zapiekłam ok 15 min, tak, aby owoce zmiękły i pusciły sok, ale nie rozleciały się.

Pycha podane na ciepło z custardem, bitą śmietaną, jogurtem sojowym (zdrowsza wersja), lub lodami/sorbetem.

1 comment: