Sunday, November 28, 2010

Mocno Aromatyczny Sos Czekoladowy

Cudnie ciągnący sie, gęsty i aromatyczny sos do Ostrego Brownie, którym po z powodzeniem można polać ciepłe lub schłodzone ciasto.  Sam sos pochodzi z tej strony, a przepis nieco zmodyfikowałam (jak zawsze wtrącam swoje 3 grosze odejmując gramy cukru...). Zaserwowałam to płynne złoto na 2 sposoby, i oba muszę przyznać, okazały sie niezwykle apetyczne! Po raz pierwszy polałam ciepłe brownie ciepłym sosem i udekorowałam listkiem mięty.  Po raz kolejny, przyrządzając Chilli Brownie na charytatywną wyprzedaż ciast w pracy (Movember Cake Sale), urzyłam sosu jako polewy i posypałam je suszonymi płatkami chilli, zabieg który dopiero dodał ostrości mojemu brownie! Ostre jest dobre...
Oto składniki na sos, niezwykle prosty dodatek w wykoaniu, a dodaje głębii i charakteru kzażdemu deserowi:

150 gr gorzkiej czekolady
150 ml wody
50 gr brązowego cukru
50 ml syropu klonowego
45 gr margaryny dobrej jakości lub masła
1 łyżeczka aromatu waniliowego

A oto co należy zrobić:
Pokruszoną czekoladę, cukier, masło i wodę podgrzać w rondelku stale mieszając, aż do wszystkie składniki sosu wymieszają się i osiągniemy gładko-płnną, acz gęstą konsystencję. Pod koniec gotowania, stale mieszając dodać syrop klonowy i aromat waniliowy. Viola! Sos gotowy, można polewać.
 

No comments:

Post a Comment